Alla inlägg under juli 2014

Av jorden-runt-vartefter - 5 juli 2014 09:29

Blogginläggen har blivit väldigt få under de senaste månaderna, och likaså har besöken på Alida blivit. Det blir bara då och då som jag tar mig dit och tillbringar lite flyende kort tid ombord. Hon ligger i alla fall hyfsat tryggt vid sin kaj bland några andra långliggare. Jag var ju tvungen att flytta henne för ett par månader sedan, fiskare skulle ha min plats i hamnen - men pyttsan, senast jag var och tittade vid gamla platsen så låg en seglare där, gamla Jade som har legat på en annan plats i hamnen i evigheter. Känns lite lurad, då min nuvarande plats är mycket mer utsatt för vädrets nyckfullheter. Får se hur det blir framöver, först måste jag tyvärr bestämma om jag ska ha kvar Alida eller ej. Tunga och svåra beslut, hon har varit min vän och bostad i några år, men livet är föränderligt, positivt i det stora, men kräver eventuellt lite negativa åtgärder i det mindre. Nu ska jag se om jag kan få ihop lite ledig tid så att jag kan ta mig an lite nödvändig översyn ombord, det behöver skrapas och målas på några ställen, och under tiden får väl beslutet om Alida och framtiden växa och värka fram. Ha en bra sommar och ta vara på den tid som ni har med era nära och kära och det som ni älskar och tycker om, så får vi se när vi hörs igen.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards